Tre hästar på en dag

Idag var det fullt ös! Tight med tid trodde jag. Men det gick ju fort detta, med att hinna med alla tre. Haha!

Först ut var Luvan. Tömkörning stod på schemat och hon var helt otrolig. Jag fattar inte vad hon är duktig, den där damen. Vi var ute ca 20 min, gick längs grusvägen för att sedan vända tillbaka hem. Jätteskojsigt på bortvägen, inte lika kul hemåt tycker Luvan. Hon tappar bjudningen totalt när vi vänder hemåt. Men efter ett tag fick vi flyt även hemåt. Tränade mycket på övergångar och att stå stilla idag. I början fungerade bromsen sådär men framåt slutet så stannade hon på nästan enbart röst. Snabblärd tös. 
 
Sedan var det dags för Tiki. Trickträning blev det för hennes del. Vi tränade lite löst utanför hagen. Det var nog faktiskt första gången vi jobbar löst på en såpass öppen yta, det gick som en dans. Lite lek med fokus låg på tricks, främst ligg och spansk skritt! Superkul tyckte Tiki och vi avslutade ganska tidigt. Det märks att vi inte har jobbat så mycket med sånt här på ett tag nu, hon blev trött i huvudet rätt snabbt så då bröt vi. Tror det blev alldeles lagom!
 
Sist men inte minst fick Malaga komma ut. Hon stod vid grinden och tryckte när jag släppte in Tiki i hagen igen. 
En ridtur på ca 30 min blev det. Alldeles lagom för mig som inte är van att rida nu för tiden. Skönt också med kortare rundor innan man känner hästen ordentligt. Malaga var lite på tårna, något som skrämde henne redan i stallet, samt blåsigt ute, så oddsen talade ju inte för en lugn dam. Men det gick bra ändå och vi tog oss förbi en massa läskiga saker, bland annat en stock och en soptunna! De är bra tokiga dessa hästar ibland alltså.
 
 
#1 - - Ann-Britt:

Så mycket du har gjort denna dag med hästarna!
Vad roligt att Luvan gör så bra ifrån sig! Hon är ju lika duktig som Tiki!
Härligt att du fick ta dig en ridtur idag också!
Malaga är så fin! Kommer ihåg att jag tyckte hon var både snäll och vacker när jag var med dig till hästarna.
Kram o Puss Mormor!

Svar: Ja, dom är superhärliga alla tre!Puss och kram!
Louise Johansson

Upp