NH-helg

Nu är jag hemma igen efter en helg med häst och "NH" hos Lisbeth! Det har varit en intressant helg med mycket nytt. Det är mycket att ta in och landa i och just nu känner jag mig förvirrad. Men förvirring leder klarhet, så det är ju trevligt.
Hon har pratat mycket om tryck, hur du använder dig av tryck och vad det ger för resultat. Hon har dessutom pratat om känslor och hur det påverkar hästen, samt godis och klappar. Hm, ja, mycket intressant som sagt. 
Jag tänkte bege mig till stallet nu för att testa lite av dessa nya metoder jag har fått lära mig under helgen, ska bli spännande att se vad det ger för resultat!

Jag har precis börjat kika lite på ett klipp/film av Leslie Desmond som finns på youtube. Det finns tre delar så det är en liten serie. Jag har inte kommit så långt på första delen ännu men tycker att det verkar vara intressant. Så har du en timme till övers kan den nog vara värd att spendera på detta klipp!
 
 
#1 - - Ann-Britt:

Vad du har lärt dig mycket och kommer också att få lära dig vartefter tiden går.
Ska kika på den här filmen en annan gång. Nu ska jag ut i köket och fixa lite mat till morfar och mig!

Kram Mormor!

Svar: Gör du så, den är lite lång men intressant!Låter gott med mat, hälsa morfar!

Kram!
Louise Johansson

Upp