En härlig stalldag

Oj oj vilken dag!
Vaccinering för hästarna stod på schemat idag, okänd tid. Rätt kasst måste jag få påstå, låst hela dagen. Men vid 11 ringde de upp och vid 12 var hon på plats. Så alla tre damerna är nu vaccinerade.
Efter det blev Luvan klippt. Hon har ju så galet tjock päls, så kände att detta var snällast mot henne. Det tog sin tid, inte så lätt när man knappt klippt en häst förut. Enda gången innan var ju förra året när Penny var här, då klippte jag typ halva halsen innan jag gav upp och lät Penny ta över haha. Men idag fanns det ju ingen som kunde hjälpa till. Okej blev det nog ändå tycker jag. Hon är ju inte vacker, men det fyller sin funktion!
 
Hon var ju inte alls lika bukig som jag trodde innan haha, vilken lättnad! Syns ju rätt tydligt hur tjock pälsen är, helt sanslöst!
 
 
När Luvan var färdigklippt, hästarna ute i hagen och stallgången tömd på allt hår så var det dags att förbereda den lilla boxen som kaninerna ska flytta in i imorgon! Inte så mycket till förbreredelse egentligen, tömde boxen på grejer, sopade rent och la in spån. Det blir en rätt trist yta för dem i början, men det ska det bli ändring på sen!
 
 
 
 
Alla inlägg, Hästarna, Kaninerna, Luvan | |
#1 - - Ann-Britt:

Oj, Oj vad mycket päls Luvan hade! Man ser verkligen att det är jättetjockt. Skönt för henne nu när våren är här och snart kommer också varma sommardagar!

Kaninerna har du gjort jättefint åt! Dom kommer att bli supernöjda båda två!
Måste följa med dig snart så jag får träffa och pussa på Tiki och Luvan lite!

Kram Mormor!

Upp