Solsken och underbara dagar

Nu har vi varit på gång i några dagar vilket har varit underbart!
 
I förrigår tog jag och Luvan en promenad med selen på! Tänkte det var nyttigt för henne att vänja sig vid att ha utrustningen på sig när hon rör sig. Det var inga problem alls, hon tyckte nog mest att matte var lite konstig som envisades med att ha allt detta på sig när vi bara skulle ut och gå... Onödigt hälsar hon! Hur som helst så var det en riktigt härlig promenad. Solen sken och vi var pigga och glada båda två. Massa bus och allt vara bara sådär perfekt! Lycka!
 
En megafluffig Luvan i full mundering!
 
Igår red jag en sväng på Malaga vilket var riktigt härligt! Blev en kortis på ca 20 min, bara skritt och i solskenet. Fåglarna sjöng och vårkänslan gick inte att ta miste på. Underbart!
 
 
Efter ridturen så var det Luvans tur att komma in. Tömkörning stod på schemat! Det här med tömkörning är ju fortfarande relativt nytt för Luvan, tror detta var tredje eller fjärde gången som vi tömkörde, är inte helt säker. Men trots att detta är så nytt fixade hon det galant! Lite konstigt är det allt och ibland blir hon lite osäker, men det var aldrig några problem! Vi tömkörde en bit längs grusvägen, lite zickzack och så vände vi hem igen. Det var damen inte lika okej med. "VÄNDA REDAN?!" ungefär. Hon tyckte inte alls att vi var klara, men dels så ville jag inte hålla på så länge med tanke på hur nytt det är, 10min kändes rätt lagom. Dels så hade jag lite tight med tid så hann inte så mycket mer. Efter lite övertalning gick damen dock med på att knata hemåt, inte alls samma framåtbjudning som på bortvägen dock. Knasig dam det där!
 
 
 
Upp