Tömkörning med bett

Idag har jag varit duktig och hunnit med en hel del faktiskt. Bland annat så tömkörde jag damen en kortis med bett. Hon tycker ju fortfarande att det är lite konstigt, med det där bettet i munnen, men nu börjar hon fatta grejen! Blir ju inte riktigt samma flyt och kommunikationen är ju inte lika bra som på bettlöst, men det blir bättre! Vi kan både svänga och stanna och sakta av nu utan problem, det går bara inte lika fort att göra det som vanligt ;) Det enda som ställde till det hela var damen plötsligt vände och gick rakt ut i en snödriva... Det var ju inte det smartaste hon kunnat göra haha, hon har sina idéer! Då var vi helt enkelt tvugna att backa ut och det var lite svårt med bett. Röstkommandot sitter ju inte riktigt men vi försökte lösa det med hjälp av bettets signaler samt rösten och efter en liten stund kopplade damen vad det var som skulle göras! Massa beröm efteråt och hon stod där och tuggade lite på bettet och såg sen rätt nöjd ut.
I övrigt var hon rädd pigg och härlig idag. Känns bra, då kan hon inte känna sig allt för besvärad av bettet åtminstone!
 
 
 
Idag har jag dessutom tagit mig i kragen och sytt fast ett resorband på reflextäcket så det inte glider bak, samt kortat delen på reflexbröstan som ska sitta fast i gjorden. Så nu hoppas jag att det sitter bättre på damen. Det återstår att se, hoppas på att jag hinner med att prova det imorgon!
Tiki, Tömkörning/körning | |
#1 - - Olivia:

Vad hade du för bett? :)

Svar: Ett rakt bett med fasta ringar!
Louise Johansson

#2 - - Tuva:

Åh så söt^^

Svar: Damen tackar så mycket! :D
Louise Johansson

Upp