För djurens bästa

När vi åker utomlands vill ju många exempelvis åka häst och vagn, och i andra länder även rida på elefanter. Jag har länge stått för min åsikt om att jag tycker det är fel. Alla dessa magra hästar med fruktansvärda hovar som ska springa omkring och dra en tung vagn i värmen, det är inte okej. Sen finns det självklart även dom hästar som mår bra och tas väl om hand, då kan jag självklart tycka det är okej. Men jag väljer att avstå helt, då jag inte vill stödja något jag inte är helt säker på verkligen är bra.
 
Men sen kommer vi till dessa elefanter. Och i stort sett oavsett hur dom behandlas tycker att det är fel. Det är stora djur och behöver ha mycket uttrymme för att kunna få utlopp för deras naturliga behov, det kan vi ytterst sällan ge dom i fångenskap.
När det hela går över till våld känns det ju ännu mindre okej. 
När jag delar denna länk och video hoppas jag att alla ni som vill rida eller åka med dessa djur tänker egenom det ordentligt. Vill ni verkligen stödja ett sådan fruktansvärt untyttjande av djuren bara för erat eget nöjes skull? Är det värt?
 
Den bistra sanningen.
 
http://renekleveland.blogg.no/1387810377_dette_er_grunnen_til_.html
 
 
Varnar för groteska otrevliga bilder. 
 
Tankar och åsikter | |
Upp