Godnatt!

Uppdateringen här är inte riktigt vad jag vill att den ska vara just nu, men dagarna har spenderats i stallet helt enkelt.
Idag har vi i alla fall sanerat klart stallet, skönt!
Tiki och Jezzie har fått komma ut på en liten promenad idag också. Två mycket speciella hästar det där... Jag och Tiki blev minst sagt osams ett tag, hehe. 
Att gå och släpa på en häst är verkligen inte kul, så jag jobbade med att försöka få henne att se till att hålla samma takt genom att hålla samma längd på repet hela tiden så det blir tryck i nacken för henne när hon sölar, ibland ökar jag även trycket om det går alldeles för sakta... När jag sen ska berömma henne för att hon är duktig att gå på så biter hon mig i handen?! Nej, då blev jag ganska arg faktiskt... Det är så tråkigt att man alltid ska vara sur/besviken/irriterad varje gång man släpper henne i hagen efter att ha gått en promenad...
Hon är jätte trevlig att jobba med så fort det inte gäller att röra sig framåt! Och att kunna gå med sin häst till hagen känns väldigt basic, utan att man ska behöva slita armen av sig för att hästen inte vill gå...
Nej, vi kan verkligen gå varandra på nerverna ibland. Jag hoppas verkligen att hon slutar hänga sig i grimman när man går för det gör mig vansinnig.
Men, hon är världens bästa ponny ändå!
 
Här kommer två oredigerade bilder som jag tog med mobilen idag. Internet ville inte fungera på min dator, SUCK. 
Aja, imorgon ska vi hämta hem Hazel och Änglan så lite glad är jag allt ändå!
Hanna fick prova ta Tiki när hon red Jezzie för att se om det kunde få henne att gå på, men det gick inte...
 
Här hade vi det trevligt när vi tränade på att gå genom vattenpöl! Som sagt, jätte roligt att jobba med Tiki så fort det inte gäller att färdas eller jobba med tempo.
Dagen, Hästarna | |
Upp