Körning och möte med lastbil

Idag åkte vagnen äntligen på igen! Första körturen med Tiki sen i januari, och vilken skillnad det var! Att hålla till höger var inga problem alls större delen av tiden, så himla skönt! Däremot stötte vi andra problem men det är väl så det är. Hon är ju trots allt bara fyra år, vi behöver båda rutin och erfarenhet.
Trots lite krångel så var det en härlig och lyckad runda. Vi var ute ca 50min och större delen trav, trots det var damen inte synbart svettig när vi kom tillbaka, väldigt oväntat faktiskt.
 
Måste också berätta att vi mötte en lastbil på vägen, med en himla bra chaufför! När jag såg honom komma så drev jag på Tiki för att snabbare komma fram till en rätt bred kurva på vägen, toppen ställe att stanna på där vi dessutom enkelt kunde vända runt så att hon kunde se lastbilen komma.
Chauffören såg antagligen att vi skyndade på, för han vevar ner rutan och ropar åt mig att jag kan ta det lugnt. Jag blev så snopen! Han kröp sakta fram hela vägen tills han hade passerat, hela tiden koll på mig och hästen.
Tänk om alla möten med dessa stora fordon kunde gå så enkelt och avslappnat! 
Jag tycker inte om att möta bilar när vi är ute, ännu mindre traktorer och lastbilar, men detta möte gjorde mig glad - mera sånt tack!
 
 
Alla inlägg, Tiki, Tömkörning/körning | |
#1 - - Lina:

Dela på Facebook så kanske det når denne underbara chaffis? :)

Svar: Det är redan gjort! :)
Louise Johansson

Upp