Sammanfattning

Det gick sådär med att fortsätta köra på efter jag tänkte komma igång. Det har varit så mycket senaste tiden så jag har helt enkelt inte orkat plocka upp datorn på kvällen. Men ska få ordning på det, det kommer!
 
 
Kan ju börja med en sammanfattning av den senaste tiden... Är ju nästan ett år sen jag var aktiv sist så det har ju hunnit hända väldigt mycket.
Jag hade nog ganska så nyligen kommit igång med utbildningen jag hoppat - Hästcoach! Det är i full gång nu, helgkurser och veckokurser. Otroligt spännande! Veckobrev är det med, vilket går mindre bra för tillfället. Jag ska nämligen ut och träffa kunder. Waah, läskigt! Men jag jobbar på det, så det kommer. Otroligt givande är det iallafall!
En av delarna som ingår i utbildningen, NLP, har minst sagt förvandlat mitt liv. NLP handlar bland annat om människan, hur vi fungerar och blir påverkade av ord, formuleringar, tankar och folk runt om oss.
Medvetenheten detta har bidragit till har fått mig att förändras något enormt. Jag äger mitt liv, så enkelt är det. Och mitt liv, det ska bli awesome!
För varje dag som går tar jag mig högre och högre. Med andra ord, för varje dag som går blir jag starkare och mår bättre. Jag närmar mig ständigt att faktiskt klara av ett jobb. Otroligt!
 
Det är ju inte bara mig jag har jobbat med det senate året, hästarna har självklart varit delaktiga dom med!
Jag och Tiki har börjat om i körningen. Vi stötte på utmaningar som var för stora för att lösa framför vagn, så vi backade tillbaka och började om. Och nu har vi precis börjat köra igen vilket är otroligt kul! Så kul att se att allt vi jobbat med har gett såna resultat.
Luvan har dragit draglinor, svängel, sax, pulka och vagn. Hon har till och med dragit med en kortis i pulkan. Kort och gott närmar vi oss målet i inkörningen. Snart är det dags att börja åka vagn efter damen!
 
 
 
 
 
 
 
Nu i veckan får jag besök av en vän som jag har köpt en sulky av. Hon är så snäll och leverar sulkyn, väldigt behändigt. När jag har den så är planen att jag ska börja köra Luvan med den tänkte jag. Lagom lätt att börja med. Ska bli superspännande!
 
Störst av allt under detta år är nog egentligen att jag har flyttat hemifrån! Så nu bor jag i en lägenhet tillsammans med två kaniner. Fisen och hans flickvän Amil (bitchen) som bara bor här tillfälligt. Vi trivs superbra.
 
Jag tror att detta sammanfattar det senaste året ganska så bra faktiskt. Kanske dyker upp mer senare, det märks!


Alla inlägg, Livet | |
Upp