Finbesök, "lång"promenad och pluggkväll

Igår fick jag besök av ingen mindre än Anna, alltid lika upplyftande! En kopp nyttigt te och massa prat gjorde gott för både kropp och själ. Jag tackar så mycket för besöket!
 
Senare fortsatte jag iväg till stallet. Jag har varit lite förkyld men tänkte att jag skulle motionera alla hästar idag. Vilket innebär mina två samt stallägarens Malaga som jag får låna. Jag tänkte utforska lite nya vägar så jag tog Malaga på en promenad till att börja med. Det blev en lång och händelserik promenad.
Damen var lite istadig till en början och exploderade lite när jag satte gränser. Men så fort det var gjort kunde vi gå vidare. Ibland kommer henens spanska sida fram och det blir tydligt hur mycket häst man har att göra med. Men rackarns vad jag tycker om henne!
Vi följde en liten trevlig grusväg som fortsatte in i en öppen hage. Medan vi knatade runt i hagen i hopp om att hitta en till utång så träffade vi på en älg. Tack och lov på tryggt avstånd. Stod och beundrande den ett tag innan vi gick åt andra hållet och fortsatte vår letan efter en grind... Det var en väldigt trevlig hage må jag säga, men lite väl stor när man letar grind. Tillslut kom vi tillbaka där vi kom in och jag insåg att det bara fanns ett ställe i hagen som vi inte kollat på. Där älgen var... Så, vi gick tillbaka, och nog sjutton var det en öppen grind just där älgen varit! Jaja, vi fick ta del av lite fin natur, och så extra motion såklart!
Vi knatade en bit till, och just när jag trodde att det var fritt fram hem, med stallet och mina damer i hagen i sikte, så inser jag att vi står på fel sida om en tråd, igen! Det var massor med småträd överallt så att lyckas se en grind utan att faktiskt stå intill den vär näst intill omöjligt. Tillslut hittade vi en grind och kunde ta oss ut. Ni kan ju tänka er lyckan när jag insåg att det äntligen var fritt fram hemåt! 
Vi var ute i 1h 15min ungefär, och jisses vad vi var svett och slut båda två när vi kom tillbaka.
Mina damer fick vila...
 
 
Senare på kvällen var det dags att ta tag i plugget som ska vara klart senast lördag då det är dags för kurs igen! Tack och lov hade jag pluggsällskap av Carro, så mycket lättare och roligare att göra det tillsammans. Mitt plugg är tack och lov rätt roligt i sig, man får vara lite kreativ. Igår var det en ELS som skulle skrivas. För er som är nyfikna så innebär en ELS typ samma sak som en affirmation. Den ska vara positvit formulerad och hjälpa dig att skapa/uppnå någonting du vill! Den första ELS jag skrev, på min första NLP kurs var "Jag är piggare och gladare för varje dag". Att upprepa denna flera gånger dagligen har säkerligen varit en del i det jag idag har uppnåt. Häftigt va, hur mycket man kan åstadkomma med lite ord? Om jag minns rätt så står "ELS" för Emotionell Linguistisk Suggesion. 
Nästa läxa som blev avklarad igår var en mindmap om förra kursveckan. Lite kreativt jobb som sagt, roligt! Visste ni att användandet av mindmap, speciellt i kombination med färger, symboler och bilder, underlättar inlärandet? 
Upprepning överlag är bra, men jag har verkligen märkt skillnad för min del nu när vi jobbat med mindmap. Supersmidigt och till och med lite roligt.
 
Gårdagens plugg! Känns lite knepigt att "Skam" är det som framträder mest, bland det andra som är positivt... Sen är ju skamkompassen väldigt intressant i sig. Brukar bli lite aha-upplevelser där. Finns mycket spännande!
Alla inlägg, Hästarna, Livet, Malaga, NLP, Vänner | |
Upp