Special moments

Igår var det, som större delen av denna vecka, riktigt varmt. Men eftersom vi skulle bort på kvällen fick jag åka till stallet mitt på dagen. Hästarna behövde röra på sig så paddocken kändes som ett bra val. 
 
Med Tiki hade jag planerat lite jobb i skritt, träna på att forma sig efter sticken, träna lite slutor och så lite tricks. 
Tiki började det hela med att visa att hon ville lägga sig ner, så jag bad henne göra det och hon gjorde det helt utan hjälp! *stolt matte*. Lite trickträning blev det med andra ord. Gjorde lite spansk skritt också vilket gick super. 
Men trots värmen bjöd Tiki väldigt mycket framåt. Så tillslut hamnade vi på volten, jag bad om trav och utan att tveka ökade hon. Sökte sig nedåt och sprang avslappnat med framåtbjudning. Så himla kul att vi är på väg åt rätt håll med traven! Så det blev lite fokus där helt enkelt och Tiki var väldigt nöjd. Hon bjöd till och med på lite galopp. Så himla härligt! 
Vi höll nog på en kvart ungefär, sen tyckte jag det var dags att sluta och det var en väldigt tillfreds Tiki som gick med mig in i stallet igen. 
 
 

Sen var det Luvans tur. Där var planen att träna lite på att följa. Och vi höll väl planen rätt bra, men tog steget mycket längre än vad jag hade trott! 
 
Vi började passet med att hon fick gå lite över bommar i valfri gångart. Hon skiftade mellan skritt och trav. 
Sen började vi med det som var planerat - att följa. Började lite försiktigt i skritt. Hon har varit lite osäker på att komma för nära tidigare och har jag börjat springa har hon reagerat med att rygga. Så vi tog det försiktigt. Men hon hade ett sånt härligt sug mot mig så vi provade lite trav också. Och det var inga problem alls! Hon hakade på på en gång, så taggad och hon var så stolt när hon blev överöst med beröm. Vi sprang runt lite och det gick så bra. Känslan var helt rätt så jag bestämde mig för att prova ta av repet. Beredd på total katastrof och besvikelse, det var ju trots allt första gången. Men WOW. Som hon följde. Vi sprang tillsammans. Det var så häftigt och Luvan var så himla positiv. Ibland drog hon ett extra varv i paddocken fullt med bocksprång, för att sedan tvärvända och springa in till mig. Helt obeskrivlig känsla. Vet inte vem av oss som var lyckligast. 
 
 
 
Charmigt! 
 
 


Upp