På semester

För tillfället sitter jag i en säng på hotellet i Cypern. Himla varmt, himla trevligt.
Tyvärr har jag inga bilder att förse er med då jag sitter vid pappans dator, enda sättet att komma åt bra internet tyvärr. Men förhoppningsvis har jag lite härliga bilder att ta tag i när vi kommer hem igen.

Min förhoppning är att jag även då ska komma igång med bloggandet igen. Har lagt det lite åt sidan nu då jag inte haft lust. Bra mycket mer lockande att vara ute och njuta av djur och natur. Men jag känner att jag saknar bloggandet litegrann så ska försöka ta tag i det på nytt.
 
Förövrigt har det hänt massor sista tiden vill jag få påstå. Både i hästlivet och utanför det. 
För att ta en kort sammanfattning av några delar så går utvecklingen med Tiki framåt i rasande fart, nästan iallafall. Hon är pigg och så galet positiv. Tiki är en riktig vinterhäst och brukar bli riktigt slö under sommaren. Men i år har hon varit riktigt pigg och positiv trots riktigt heta dagar. Nu är hon förvisso äldre vilket innebär att inte lika mycket energi går åt till att växa, men jag blev minst sagt paff första gången Tiki frivilligt bjöd på trav framför vagnen, trots dryga 20 grader ute. Helt underbart!
Så framför vagnen går det undan.
Tiki var lite öm om fossingarna där ett tag också men det har gett med sig nu vilket känns himla skönt!
I paddocken flyter allt på och den arbetsviljan Tiki har nu är helt otrolig. Hon bjuder på både det ena och det andra och det går inte en dag i stallet utan att hon drar fram ett stort leende på mina läppar. Underbara ponny!
 
Luvan har varit lite dålig så där har det stått rätt stilla. Det går framåt men det har varit mycket vila. Hon hade lite feber någon dag och har varit rätt hostig. Men vi fortsätter våran utveckling tillsammans och efter varje stund med denna dam känner jag hur kärleken bara växer och en kommunikation samt förståelse för varandra bara växer fram. Det är helt underbart och Luvan är verkligen min typ av häst. Jag längtar så tills vi kommit lite längre i våran utveckling för det finns så mycket att utforska, bara vi är redo! Något säger mig att Luvan kommer bli en underbar dam framför vagnen om några år. Och arbetet från marken, ah. Jag bara längtar tills vi kan börja avancera lite där. 
 
Innan jag åkte till Cypern knäppte mamma lite bilder på mig och Tiki, jag glömde dock att föra in dom i datorn. Men förhoppningsvis har jag en del att lägga upp när jag har min dator sen! Tiki var helt underbar det passet (som dom flesta pass nu för tiden) och mer och mer saker bara faller på plats.
Underbar känsla!

Nu ska jag överlåta datorn till brorsan.
Jag hoppas ni har det bra där hemma!
Alla inlägg, Hästarna, Äventyr | |
#1 - - Ann-Britt:

Visste ju att du var på soliga Cypern, så kollade inte in här på flera dagar. Men vad kul att du bloggar fast du är på Solens Ö! Typiskt att nätet inte är det bästa. Bra att kunna låna faderns dator då! Hoppas att denna semesterresa blir ett jättefint minne för dig! Med massor av "inga måsten" roliga upplevelser och sol och bad. Med god mat att avnjuta!

Puss o välkommen hem!
Mormor!

Upp