Andra dagen i nya stallet

Andra dagen i nya stallet och Tiki verkar trivas väldigt bra. Hittade alla tre damer betandes tillsammans när jag kom idag, det kändes skönt! 
Jag är lite nojjig över att Tiki går på gräs nu, utan munkorg dessutom, men betet är minimalt så jag tror verkligen inte att munkorg är nödvändigt. Men det blir stenkoll på det nu, inga tecken ska missas om det skulle bli något! 
Hur som helst så tog jag in damen idag så hon fick kika lite på stallet och bli kvitt lite päls. Sen knatade vi vidare till paddocken. Gick runt lite för att känna in det nya. Sen fick hon springa lite på volt (mest för att jag skulle kunna försäkra mig om att hon är helt ren, vilket hon är) och lite små bus. 
Lite trick hann vi med också och damen lade sig flertalet gånger på kommando, sikken superponny jag har alltså. Idag lyckades vi dessutom med kombon ligg-puss för första gången! 
 
 
 
 


Alla inlägg, Tiki, Trickträning | |
Upp