Vila i frid Ville

Det sista jag väntade mig när jag gick ut till kaninerna idag för att städa och ge dom var att finna min lilla kille död.
Gjorde iordning maten, konstaterade att jag som vanligt la i lite lite pellets till herren från början, la i lite mer. Gick ner till buren, hälsade på Luna och Nova som kom skuttandes. Började städa den ena ena buren som vanligt. Såg att Luna hoppade upp i den andra buren och antog att Ville låg där. Sa lite uppmanande till Luna "Det är bra Luna, säg åt Ville att matte är här och att det är dags för mat". Men trots att Luna varit där kom han inte. Både Luna och Nova hoppade fram och tillbaka där men han kom aldrig. Han brukar alltid komma när någon rör sig runt honom.
Böt bur och började städa den där han låg. Såg lite av honom genom hålet och petade på honom för att han skulle komma ut. Men han rörde sig inte. Släppte alla grejer för att öppna locket. Väntade mig en lite Ville nos uppstickandes ur halmen, men det var ingen Ville nos som stack upp. Han såg så konstig ut. Han låg gömd under halmen, men jag kunde ändå se att något var jävligt fel. Förstod väl på en gång att han var död. Vågade inte se mer. Stängde buren. Matade bebisarna och gick in.
 
När Filiph kom hem lyckades jag få med honom ut. Stackarn fick öppna locket och flytta på halmen, jag klarade verkligen inte av det. Och där låg han, död. 
 
Han har ju blivit lite smalare på sista tiden, men trodde det berodde på att pelletsen inte var tillräckligt bra. Han var ju lite dålig för någon vecka sen också, lite loj. Men dagen efter var han normal igen. Pigg och hoppade runt som vanligt.
Det är ingen idé att fundera över varför detta hände, för det lär jag inte få svar på. Att låta bli är nog dock inte så lätt.
 
Min fina kille är borta och det känns redan så fruktansvärt tomt. Kan inte förstå att han inte längre finns här. Lilla buskillen. 
Jag saknar dig.
Vila i frid.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ville | |
#1 - - Anna MV Faye:

<3

Svar: <3
Louise Johansson

#2 - - Paulina:

Tänker på dig! Vila i frid finkillen <3

Svar: Det värmet, tack! <3
Louise Johansson

#3 - - Ronja Öst:

R.I.P :c <3

Svar: <3
Louise Johansson

#4 - - Ann-Britt:

Min fina Louise!

Det är så ledsamt att din underbara Ville inte finns i livet längre. Han var den finaste och snällaste kanin jag har fått lära känna. Förstår att du saknar honom jättemycket. Minnet av honom kommer finnas i ditt hjärta nu och för alltid! Vi andra som fått lära känna honom kommer också alltid att minnas din Ville!

Massor med kramar Mormor!

#5 - - Lovisa Ivarsson:

Det är hjärtskärande att veta detta, Louise. Kärlek <3

Upp