Dessa krav

Det där med att sätta för höga krav är jag ju knappast ensam om. Och att det är himla dumt att göra det lär jag inte heller vara ensam om att tycka. Jag har inga som helst problem med att erkänna att jag har gjort fel, men att acceptera att jag inte klarar av något, det tar emot.
Jag har dock insett att jag har satt alldeles för höga krav på mig själv, igen. Denna gång när det gäller stallet. Det fungerar inte, stallet kan inte vara förenat med stress och press, så jag får helt enkelt ta ett steg tillbaka. Jag har ju haft som mål att Tiki ska gå nästan varje dag, få kondis så att vi kan komma igång ordentligt med inkörning till våren (tänkte säga när snön försvinner men den formuleringen fungerar ju inte denna vinter...). Det är dock bara att inse att varken tid eller ork finns från min sida. Tiki skulle klara detta utan problem. Och det känns så dumt att jag som ägare hindrar henne att utvecklas i den takt hon är kapabel till. Men det är bara att inse att det inte bara handlar om mig eller henne, det handlar om oss. Då ska det göras tillsammans utan bekostnad av någon av oss. 
 
Samtidigt som mitt mål har varit att hålla igång Tiki, har jag även planerat att rida Änglan några dagar i veckan, samt jobba med Berra så mycket som jag hinner. Men det är ju bara att inse att det inte går.
Så nu tänker jag ta det lugnt. Självklart finns målet där bak i huvudet ändå, det är ju vad jag vill. Men jag kan inte satsa på det. 
Nu tänker jag köra på så mycket jag hinner och orkar helt enkelt, så blir det nog mer sen när det blir ljusare ute och orken förhoppningsvis ökar!
Jag vill så mycket, men det måste ju vara möjligt också, för allas skull.

Jag längtar så tills vi kan köra runt med vagnen, det ska bli så kul! Och den motivationen behövs! Tiki vill bli körponny!
Hästarna, Känslor, Tankar och åsikter | |
Upp