5. Någon vän i stallet som inte lever mer

Jag hoppas Herkan får räknas som vän.
Den hästen alltså.
Ni vet känslan när allt bara känns så rätt? 
Herkan var en Dartmoor ponny, född 1997. Lämnade jorden 31 Oktober 2011. Hans riktiga namn var Smedstorps Hunter. 
 
Saknar honom otroligt. Vi hade inte ens ett helt år tillsammans. 13:e februari fick jag prova jobba Herkan lite från marken för första gången. Jag forstatte ju träffa honom i stallet när jag var med Sandra. Blev bara mer och mer kär i den lilla ponnyn. 28:e februari ringde jag och pratade med hans ägare. 5:e mars var mamma med till stallet för att prata med ägaren. Och ja, då blev det väl bestämt att jag skulle börja hjälpa till att ta hand om honom.
8 månader fick vi tillsammans. Men aldrig har jag väl kommit så nära en häst.
Det var så rätt allting.
Saknade Herkan.
 
 
 
 
 
 
 
Saknar min ängel. Men han har det bra där han är nu. ♥
 
 
28 Dagar | |
Upp