Vaccination: Check√ - Busig ponny: Check √

Idag har då Tiki vaccinerats. Skönt att ha det gjort, Tiki skötte sig förövrigt riktigt bra och lyckades till och med charma veterinären lite, som tyckte hon var väldigt liten haha!
Hemsk matte som jag är glömde jag bort att ta med mig knäckebröd och äpple som jag så fint lovat, stackars Tiki, inte ens en morot fick hon för dem hade visst möglat, oups. Men hon fick lite pellets så hon överlevde nog! Tror hon uppskattade att bli ompysslad mer än pelletsen faktiskt, gud vad hon njöt större delen av tiden, mtitt hjärta ♥
När jag och Mia gick ner till hagen för att hämta hästarna innan vaccineringen stod Tiki där utan munkorg, suck. När vaccineringen var klar och hästarna var släppta gick jag för att leta efter den men hittade den inte. Skulle inte förvånta mig om hon haft av sig denna hon har nu imorgonbitti också och jag har ingen mer reserv, så typiskt. 

När jag gick där i hagen kan man väl tycka att jag borde haft rätt bra koll på marken, men det är tveksamt. Jag registrerade stenen som var strax framför mig, går och funderar över på hur jag skulle reagera om det jag stötte på en älg (var uppe i "skogsdelen") och plötsligt flyger en hare upp framför fötterna på mig! Fattar inte hur jag kunde missa den, men gud så rädd jag blev! Ungefär en halv meter framför mig hoppade den upp, var till och med ett märke i gräset där den legat. Den blev nog minst lika rädd som mig skulle jag tro, stackarn.

Det var inte bara jag och haren som blev rädda, medans jag letade fick även Tiki en del ryck som jag faktiskt lyckades fånga på film, se och njut(skratta) säger jag bara!


Hästarna | |
Upp