Mysig ponny

Hade en mys stund i stallet förut med Tiki. Hon fick komma in och stå på gången lite. Det märktes att hon inte fått lyfta på hovarna på några dagar för det var inte det roligaste tyckte damen, speciellt inte höger bak. Det gick efter mycket studs.
Men annars var hon lugn och fin på gången, inga problem alls.
När jag skulle hämta henne kom hon förövrigt som vanligt fram, eftersom det är så lerigt i hagen tänkte jag se om hon kom ut utan att jag behöva gå in och hämta henne, och det gick minsann!
Jag öppnade grinden och bjöd helt enkelt in/ut henne. Hon kom och ställde sig och väntade på att jag skulle stänga grinden. Duktig tjej.
När vi skulle gå tillbaka sen efter att vi varit i stallet och grejat släppte jag henne lös redan på gången och stängde in till hennes box (låg morötter på golvet där hehe) och det var inga problem, hon gick och kikade lite men jag kunde utan större problem få hennes uppmärksamhet. 
Sen fick hon gå ut lös (kan ju tillägga på en gång att det är typ en gång med tråd på båda sidor så hon är ju inte LÖS, bara det att jag inte håller i, det är alltså hennes val att följa efter) och det var inga problem! Hon stannade till för att plocka upp lite hö strån som låg på marken men kom sen nöjt efter mig.

Blev massa mys i hagen innan mamma kom för att hämta mig.
Min älskade ponny <3

Imorgon är det onsdag och då är jag ju egentligen ledig, men jag kollade med Anna om det var okej att jag kommer vid 10 och är där och det var helt okej. Så jag ska dit imorgon.
Om jag lyckas ta mod till mig ska jag gå till Supermarket imorgon och kolla sommarjobb. Usch, nervöst!

Nu är det snart dags för sängen. Godnatt!

Hästarna | |
Upp